dag 8 naar Sarapiqui

16 januari 2013 - Puerto Viejo De Sarapiqui, Costa Rica

Vanmorgen weer een prachtig uitzicht op de vulkaan. De wind stond onze kant op, het rook een beetje zwavelig. Na een stevig ontbijt op weg naar Sarapiqui. Een tussenstop gemaakt bij ons favoriete koffietentje. Moeke was blij verrast ons weer te zien en wilde alles weten over onze reis. Helaas is ons spaans hiervoor niet goed genoeg, maar met gebarentaal kwamen we een heel eind.  Om 12 uur aangekomen bij de lodge. Deze is wat luxer dan de vorigen en heeft een hele mooie en grote tuin. Geluncht in het restaurant waar op een gegeven moment iemand kilo's bananen op de voedertafels neerlegde en verstopte. Wij dachten nog dat dat wel voor de apen zou zijn, zoveel bananen. Maar nee, binnen enkele ogenblikken verschenen eerst 2 verschillende soorten eekhoorns. Vervolgens een hele parade van diverse vogelsoorten, waaronder veel toekans en de oropendola. Een prachtig schouwspel. De middag doorgebracht aan het zwembad. 's Avonds op safari in de nachtelijke kikkertuin. Het kostte wel wat mierenbeten, maar uiteindelijk toch zelf de roodoogboomkikker gevonden. In tegenstelling tot de vorst in Nederland is het hier snikheet. Gelukkig heeft de kamer airco.

1. Daniele:
    17 januari 2013
    Hoi Karin en Gert, Wat hebben jullie al weer veel gedaan en zo veel mooie dingen gezien in een week. Leuk om mee te mogen kijken. Geniet van jullie tijd in Costa Rica. Groet Danièle.
  2. Elise:
    29 januari 2013
    Heerlijk hè, die vulkanische rotte eieren lucht ;-). Ook in Rotorua (Noordereiland NZ). Maar indrukwekkend, zulke vulkanen. Groeten uit Fox Glacier!