dag 21 laatste dag in New York

29 januari 2013 - New York, New York, Verenigde Staten

De zon scheen vanochtend in NYC en het voelde zelfs lenteachtig aan. Eerst naar het Empire State Building geweest en daar op de 86ste verdieping de stad bewonderd. Daarna Macy's bezocht, wat claimt het grootste warenhuis ter wereld te zijn. Vervolgens door naar Battery Park om daar de New Amsterdam trail te lopen. Een gedownloade audiotoer gaf ons veel informatie over wat er terug te vinden van de aanwezigheid van de Nederlanders die New York gesticht hebben. En dat is veel. De straatnamen bv. Bredeweg (Broad way), Walstraat (Wall St), Steenstraat (Stone St) en Nieuwstraat (New St). In Battery Park staat het Nederlands monument wat hieraan herinnerd. 'sMiddags het Metropolitan Museum bezocht. Een enorm museum waarvoor een bezoek van een halve dag veel te kort is. Ons beperkt tot de Europese schilders en beeldhouwers. Een hele grote collectie met veel schilderijen van alle bekende meesters. Terug gelopen langs Central Park en de Apple Store bezocht. 'sAvonds voor de laatste keer geflaneerd op Times Square en Broad way. Morgen vliegen we weer naar huis. De drie weken zijn voorbij gevlogen.

1. Riet Van den Oudenalder:
    30 januari 2013