dag 18 naar New York

26 januari 2013 - New York, New York, Verenigde Staten

Om 10:45u werden we opgehaald door een taxi en naar het vliegveld gebracht. Daar eerst 28 dollar pp vertrekbelasting betaald, ingecheckt en door de security. Vlak voor vertrek bij de gate werd een naam omgeroepen. Wij konden daar toch duidelijk 'Langenkamp' uit opmaken. We hebben ons natuurlijk direct gemeld. Nou was ons op schiphol al opgevallen dat 1 jongen wel heel erg streng werd gecontroleerd. Alles (bagage en man zelf) ging binnenste buiten. Een verdachte zo dachten wij en hielden alles goed in de gaten. Vandaag had Karin de 'eer'  'de verdachte van de vlucht' te zijn en werd zij voor een groot publiek nogmaals grondig geinspecteerd. Ik moest hierbij op gepaste afstand blijven. Zo gaat dat kennelijk met Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Rustige vlucht gehad. Na de landing op Newark moeten we 20min blijven wachten omdat er geen gate beschikbaar was, vervolgens 1 uur in de rij voor de douane en daarna nog wachten op het vervoer. Om 23u eindelijk aangekomen bij het hotel. Welkom in NYC! En natuurlijk vriest het hier ook behoorlijk: -9C. Na aankomst nog even naar Times Square gelopen. Wat hadden we het koud! Eigenlijk wel een klein pleintje maar wat een verlichting! Gigantische reclameschermen. Leuk om te zien.