dag 17 terug naar San Jose

25 januari 2013 - San José, Costa Rica

Met enige tegenzin vandaag naar San Jose gereden. Een rit van 245km naar het eindpunt van onze Costa Rica reis. Met lunchpauze moet je hier toch wel zo'n 4.5uur voor uittrekken. De laatste 90km over een tolweg. Hoewel overwegend tweebaans was dit een zeer goede weg. Het kan dus wel in Costa Rica. Na aankomst eerst even snel de stad verkend. Om 4uur weer terug in het hotel want onze Jimmy werd opgehaald door het verhuurbedrijf. 'sAvonds weer terug de stad in. Tsja, ik zou er geen stedentrip naar boeken. Heel levendig maar weinig aansprekende bezienswaardigheden. De Avenida Central is drukke winkelstraat met een soort dagelijkse vrijmarkt. Veel mensen verkopen hier hun groenten en fruit en merkwaardig genoeg veel verkopers van sokken. Op het plein voor/naast Theatro Central (mooiste gebouw van de stad) zijn gigantisch veel duiven en er staat nog een enorme nepkerstboom. Gegeten bij de McDonalds. In ons geval weer eens wat anders.

Het zit er voor ons bijna op. Costa Rica is prachtig land met indrukwekkende natuur en een enorme biodiversiteit. De bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam. En zo als ze zelf zeggen:

COSTA RICA, PURA VIDA! (het pure/goede leven)