dag 10 La Fortuna

18 januari 2013 - La Fortuna, Costa Rica

We zitten in La Fortuna vlak bij de vulkaan maar ook dicht bij het tropisch regenwoud en de nevelwouden. Dat was vanmorgen te merken want de regen kwam met bakken uit de hemel. Het plan was om de 'hanging bridges' te bezoeken. Ondanks de regen toch maar op pad gegaan. Poncho en regenjas mee. We kregen er geen spijt van. Het was een prachtige tocht dwars door de regenwouden en deels via de hangbruggen langs de toppen van de bomen. Halverwege de tocht werd het zelfs nog droog en ook nog een beetje zon. We hebben een enorme hoeveelheid verschillende bomen en planten gezien. Door de regen helaas niet zoveel dieren. Toch nog wel een kapucijnaap gespot en een paar voor ons nieuwe vogels. Weer terug naar La Fortuna en daar gegeten bij een zgn Soda. Dit is een klein restaurantje waar de Costa Ricanen zelf vaak eten. Meestal erg lekker en heel goedkoop. Na een hartelijk ontvangst 'Muchas, muchas gracias voor ons bezoek' inderdaad heel lekker gegegeten. Karin bv een Enchilada met bonen en een grote smoothie voor maar 3 Euro. In Costa Rica worden veel en veel verschillende groenten gegeten. Daarin lijkt het wel op Nederland. Zowel bij het ontbijt, lunch als diner worden er daarnaast vaak rijst en bonen gegeten. En natuurlijk veel fruit.

1. Margreet:
    19 januari 2013
    Prachtig hoor! Al die mooie vogels. De spinnen lijken me iets minder leuk, vooral voor Karin! Veel plezier nog, hier is het ietsje minder warm, zoals bekend, maar velen genieten wel van het winterweer. Genieten jullie maar van het warme weer en de mooie omgeving!! Groeten van ons. Heel veel plezier!!