dag 16 Samara

24 januari 2013 - Sámara, Costa Rica

Gisterenmiddag een dolfijnen- en snorkeltocht geboekt. Vanmorgen werden we door de schipper bij het hotel opgehaald. Onderweg stopte hij nog al abrupt om ons een paartje nestelende papagaaien te laten zien. In een klein bootje gingen we de zee op. Met nog 6 andere opvarenden: oud omaatje (werd netjes aan boord gehesen) met kleinzoon uit New York, moeder met 2 zoontjes en een vrouw met hond. Met ons erbij een wonderlijk gezelschap. Na even varen werd een walvis (bultrug) gespot. Verder op in baai enkele zeeschildpadden. Dit zijn toch wel erg grote dieren. Toen met volle kracht ver buitengaats op zoek naar de dolfijnen. Na een kwartiertje varen werd een grote groep gezien. Al gauw zwommen alle dolfijnen rond de boot. Een van de dolfijnen wilde wel een showtje geven en deed vlak voor de boot een groot aantal sprongen. Later werd de show nogmaals herhaald. Het zijn wilde dieren maar ze vinden het kennelijk leuk om dit te doen. Vervolgens terug naar de baai voor het snorkelen. Bij het rif vele prachtig gekleurde vissen gezien. Het hulpje van de bootsman ging ook snorkelen en kwam een grote stekelvis laten zien. Heel bijzonder beest. De bootsman bracht ons weer netjes naar het hotel. Onderweg wees hij ons nog op een grote krokodil op de oever van een riviertje. Aan de overkant van de weg was het palmenstrand met de badgasten. 's Avonds  Mexicaans gegeten en Margarita's gedronken en voor het eerst deze vakantie een ijsje. Helaas, morgen weer terug naar San Jose. Maar er wacht ons nog een toetje: New York

1. Daniele:
    25 januari 2013
    Weer even genoten van jullie verhalen en hele mooie foto's, wat vliegt de tijd.
    Veel plezier nog in New York, een heel bijzonder toetje maar wel leuk om daar nog even aan te gaan. Veel plezier.
    Groet Danièle
  2. Elise:
    29 januari 2013
    Wat leuk! Volgens mij een heel bijzonder land met zoveel verschillende dieren. Prachtig!