dag 5 Cahuita

13 januari 2013 - Cahuita, Costa Rica

Vandaag een bezoek gebracht aan Cahuita NP. Na aankomst op de parkeerplaats werden we welkom geheten door een wasbeer. We volgden de route langs de kust en al snel kwamen we een kapucijnaap tegen die andere mensen lastig viel. Deze aapjes zijn redelijk brutaal. Hij werd weggejaags door een ranger. Van deze rangers zijn er nogal veel in het park. Na aangekomen te zijn op Punta Cahuita vroeg één van de rangers of we de gele slang al hadden gezien. Hij nam ons mee op 'slangentocht'. Om de 100m liet hij ons een slang zien die we op de heenweg totaal gemist hadden. O.a. gele slangen waarvan de beet binnen een uur dodelijk is. Verder hebben we nog prachtige vlinders, spinnen, hagedissen en heremietkreeften gezien. 's Middags zijn we naar Tree Of Life gewandeld, een opvangcentrum voor wilde dieren. We werden ontvangen door Patricia Vermeulen, een nederlandse die dit samen met haar man heeft opgezet. Hier veel apen, kleine roofdieren waarvan we van het bestaan nooit hadden gehoord, schildpadden en vogels. Laatste 'aanwinst' was een spinaap met oorring. s Middags even gezwommen in het zwembad.