dag 2 San Jose naar Tortuguero

10 januari 2013 - Tortuguero, Costa Rica

Vroeg op dus (05.30uur) en na een snel ontbijt werden we netjes opgehaald. In het busje nog 4 andere reisgenoten uit Canada en USA. Na uur rijden weer een ontbijt en een bezoek aan een vlindertuin. Onze eerste diertjes van de dag, maar nog niet in het wild. Verder richting boten die ons naar Tortuguero moeten brengen. Onderweg nog gestopt bij ananasplantage. Route door een mooi nationaal park. Ook al veel vogels. Zo werd een aangereden hond midden op de weg opgevreten door een groep gieren. In de bergen regende het soms flink. Het laatste traject met de bus ging over een grote kuilenweg. Hier in de sloot onze eerste kaaimannen gezien.  Met de boot opweg door de jungle. Prachtige natuur en veel dieren: zeer veel verschillende vogels, kaaiman, krokodil (ca 3 meter), schildpadden, hagedissen, leguanen (2m). Schitterend en onze excursie is eigenlijk pas morgen. Onze gids is zeer deskundig en vertelt veel.  Bij aankomst welkom geheten met een drankje en de sleutel gekregen. Houten huisje met gazen ramen ipv glas. Zo hoor je constant de branding en jungle geluiden. sMiddags aan het zwembad gelegen. Opeens ziet Karin apen in de boom, Moeder met jong, Heel leuk om dit te zien. Het jong was heel erg speels. Veel fotos dus. Tot slot een strandwandeling gemaakt en bij terugkeer zaten er ook apen in de bomen naast ons huisje. Veel zon vandaag en lekker warm, maar nu ik dit type stort het van de regen. Het blijft natuurlijk Costa Rica. Volgens onze gids is er voor deze tijd veel te veel zon.