dag 3 Tortuguero

11 januari 2013 - Tortuguero, Costa Rica

Vandaag werden we al om 5 uur gewekt voor de excursie. Even een snelle douche en broodje en koffie. Daarna ingescheept in een open boot. Het begon meteen te regenen, maar er waren poncho´s aan boord. Het werd een tocht vol met wild. Veel apen (3 verschillende soorten), kaaimannen, leguanen, orchideeen en andere mooie bloemen. De zon deed gelukkig na een kwartier weer goed zijn best.

Natuurlijk veel vogels. Een van de hoogte punten waren 2 speelse otters. Later deze ochtend stond de jungletour op het programma. Lange broek en shirt met lange mouwen aan tegen de muggen. En natuurlijk insmeren met DEET. De muggen hier steken helaas gewoon door je kleren heen. Ik krijg er geen bulten van maar Karin wel. Zelfs gestoken net naast haar oog. Toch was het weer een bijzondere ervaring. Veel rode gifkikkertjes gezien, maar helaas (nog) niet de groene met rode ogen.

Het is hier niet mogelijk om foto´s te uploaden. Die houden jullie nog tegoed zodra we weer een snelle Internet verbinding hebben.

Het weer verandert hier meerdere keren per dag. Dan weer felle buien, dan weer zon. Warm is het altijd.

1. Lieke:
    11 januari 2013
    Geven de prikken van Costa Ricaanse muggen normale bulten of loop je nu rond met een dik oog, mam?
  2. Ton:
    12 januari 2013
    Klinkt allemaal erg leuk, m.u.v. die muggen dan. Ben razend benieuwd naar de foto's.

Veel plezier verder
    Ton