dag 12 Monteverde

20 januari 2013 - Santa Elena, Costa Rica

De dag begonnen met een stevig ontbijt met natuurlijk ook het nodige fruit. Vervolgens opweg naar het Cloud Forest ofwel het nevelwoud. Een zeer slechte hobbelweg van 8km bracht ons boven op de berg. Voor onze Jimmy en de inzittende een hele klus. Schijnt beneden de zon volop, op de berg waren we in de wolken (nevel) en regende het af en toe. Raar verschijnsel over zo'n korte afstand. In het park een wandeling van 3.5km gemaakt. We kwamen nog bekenden tegen van de avond ervoor. Zij hadden net een quetzal (= zeer zeldzame prachtige vogel) gespot. Wij helaas niet en zijn ook niet instaat om de vogel te imiteren, zoals hun gids wel steeds deed. Afijn de flora was in ieder geval prachtig. Uniek in Costa Rica zijn bv de varenbomen. Deze bomen hebben een prehistorische uitstraling. Een van de redenen waarom Jurassic Park in Costa Rica is opgenomen. 's Middags nog naar kikkers en padden gekeken in de 'Frog Pond' een soort amfibieënhuis voor inheemse kikkers en padden. Van klein 1cm tot heel groot 1kg. Het leuke was dat je voor 1 ticket zowel overdag als 's avonds de kikkers kon bezoeken. In het donker kon je gewapend met een zaklamp de nachtkikkers nog eens goed bekijken.

1. Mayke:
    23 januari 2013
    Quetzal laat zich moeilijk zien....ik heb er eentje gezien in Monteverde tijdens de canopy walk, dat was een mazzeltje toen