dag 13 naar Rincon de la Vieja

21 januari 2013 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Dachten wij gisteren nog dat we de slechtste wegen wel gehad hadden. Dit bleek vandaag een misvatting. 20km ging het over de keien en rotsen. Een wonder dat onze Jimmy (eigenlijk Jimny) het er heelhuids heeft afgebracht. Hij was nog zo nieuw toe we hem kregen. Ik heb de weg in ieder geval meermalen vervloekt. Uiteindelijk aangekomen op een asfaltweg en kort daarna ging het via de Pan American Highway 1 naar Rincon. Deze highway doorkruist heel Centraal Amerika maar is eigenlijk niets anders dan een 'provinciale 2-baans weg'. Het landschap werd steeds droger en geler. Opmerkelijk genoeg veel bomen/boomgaarden gezien die vol in de bloesem staan. Geen ons bekende fruitbomen in ieder geval. Wij denken dat het notenbomen zijn. Voor ons lopen de seizoenen nu wel heel erg door elkaar. Snikheet, lentebeelden en ijs- en sneeuwberichten uit NL. Uiteindelijk aangekomen op onze bestemming en lekker lui aan het zwembad gelegen. Daar onze eerste papagaaien gezien. Zij aten de zaden in de bomen. Volgens Internet zijn het Ivooraratinga's. Prachtig geel/groen en rood.