dag 14 Rincon de la Vieja

22 januari 2013 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Na een stevig ontbijt vroeg op pad richting het Nationale Park. Tuurlijk over de bekende hobbelwegen, maar dit was nog een tolweg ook. Betalen dus voordat het hek open ging. Het park heeft vulkanen en veel vulkanische activiteit. Het was de laatste tijd niet meer mogelijk om naar de krater te klimmen vanwege de toegenomen activiteit. De andere trails waren wel open. Na een grondige registratie en betaling van 10 dollar pp. Mochten we het park in. En weer liet Costa Rica andere gezichten zien. Eerst door het bos naar een kokend meer en ander stomende poelen. Vervolgens naar de minivulkaan die veel rook en stoom uitspuwde en ook behoorlijk rommelde. Daarna naar de kokende modderpoelen. Deze modder wordt veel gebruikt voor maskers in de spa. Wel even laten afkoelen. Hier was het landschap weer compleet anders dan in het bos. Meer woestijnachtig met enorme agave's. Natuurlijk ook veel verschillende dieren gezien. Terug op de lodge de spa bezocht en ons ingesmeerd met de vulkanische modder. Op laten drogen en afgspoeld in de snel stromende rivier. Hier was het flink zwemmen om op dezelfde plek te blijven.